tirsdag den 1. november 2016

Smukke farver og den helt rette festhat :-)

Jeg bliver gang på gang imponeret over det farveflor som naturen byder os derude. Ja - man kan jo ta´ i skoven og få det store "sus", men man kan jo også bare træde udenfor i haven. På vores terrasse er vores grillbord dækket op med til den store efterårs fest, og det er en fest hvor én af gæsterne endda har taget sin hat på. 


På bordet står krukkerne tæt - tæt som i én stor buket. Der er mange farver, former og strukturer, og så er der både dem som stadig er friske og så dem som nu får lov at stå i alt deres visne skønhed.


Et fint patineret gevir er selvfølgelig med. Jeg syntes gevir er virkelig flotte - og så syntes jeg det samler hele opstillingen i en stor "krammer".


Og så til gæsten som i dagens anledning havde fået fin festhat på :-) Den virkelig flotte smedejerns due fra Wildlife Garden har i sommerens løb været flyttet rundt i haven, og nu er den en del af dekorationen på terrassen. Et blad havde på ganske smuk vis lagt sig på hovedet af den - og det var næsten som om at den havde taget festtøjet på i dagens anledning. Ja duen er én af mine ynglingsting i haven.... og jeg glæder mig til at den inden længe også skal have en smuk smuk snefrakke på.


Når frosen sætter ind for alvor tror jeg mange af farverne vil ændre sig igen.... og måske en dag de er tryllet helt hvide :-) 


Som nogen af jer allerede ved er jeg ikke vinterforskrækket - og endda temmelig en stor fan af sne. Men jeg nyder efterårshaven alt jeg kan de næste mange uger endnu, og jeg håber på min ferie i næste uge kan bruges på at få mere skik på alt det derude.


Nyd det hele - farverne, duftene, den kølige vind og de festhatte du kan finde :-)

1 kommentar:

  1. Jeg stornyder.... dine billeder, din tekst - og selvfølgelig min egen have og naturen derude. Efteråret har været smukt og det bliver spændende hvilken vinter vi får :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.