mandag den 8. august 2016

Smukke gamle ting....

Her er de så...... de smukke gamle ting som kom med os hjem i weekenden. Ja, jeg føler mig heldig når jeg gør så gode fund, og ligesom jeg elsker jagten og hvordan vi hygger os når vi er afsted, så elsker jeg også at jeg lige så stille får flere og flere af de dér ting som bare er noget særligt. 


Her er den helt uimodstålige og skønne sifonflaske, som jeg bare måtte eje. Den har den skønneste sarte lyserøde farve, og er ganske original og ganske fransk. Min søde mand mente at jeg ikke kunne leve uden - og han kender mig jo rigtig godt. De lyserøde er der ikke mange af, og sammen med de smukke graveringer kan man jo ikke lade være med at elske den.


Disse små mazagran - gamle franske kaffekrus, er perfekte til en lille kop kaffe. Har du nogensinde tænkt over at din kaffe smager forskelligt alt efter hvilke kop du drikker den af? Ja - det gør den. Og jeg kan fortælle at mazagran kan noget ganske særligt - selv en god kop kaffe smager bare endnu bedre når den nydes i sådan ét. Og de er blevet benyttet ofte siden de kom med hjem lørdag formiddag...... Ja når det er ferie så kan man sagtens drikke kaffe mange gange om dagen.


Der kom også endnu et par smukke gamle kaffeskåle på hylden. Ihhhh hvor kan jeg ikke få nok af dem. Og nu... nu begynder jeg at have en samling så jeg også vil turde bruge dem mere.


Den gamle lommelærke her faldt min søde mand for.... også fransk og af ældre dato. Smuk på sin helt egen rå og maskuline måde.... og den passer perfekt ved siden af den islandske gin ;-)

Det var de fleste af de fund som vi gjorde hos den gode dame Jane - hende som jeg fortalte om i mit sidste indlæg (du kan se eller gense det her ).  En dame med stort smil og masser af positivitet - og som bestemt var den tidlige tur ud af fjerene værd. Sådan er markeder nemlig også - du finder ikke kun guld og gemte skatte, du møder også en masse spændende mennesker og er du heldig så møder du også Jane en dag :-)


Jeg fandt også endnu et stort glas til vinduet i stuen. Det havde den perfekte grønne farve, og passer så fint ind sammen med dem jeg havde i forvejen. De er super fine til at fylde i den store karm, men er samtidig "lette" og gennemsigtige og ret sommerlige.


Den lille blå flaske som manglede i opstillingen på billedet fra markedet... det er denne her. Farven er helt perfekt og sådan én som altid vil få mig til at kigge nærmere. Jo da  - jeg har masser af små flasker i forvejen, men jeg havde jo ikke lige denne her. 


Et rigtig godt og særligt lille fund var denne her...  Et lille læder etui med fine små glasflasker inden i. Flaskerne har under sølvlåget en lille glasprop med fine ciseleringer. De er SÅ fine og jeg tænkte straks at her var jeg virkelig heldig. Jeg har aldrig set sådan en før - og vil nok heller ikke finde én magen til igen. 


Nu pryder den smukke sifonflaske fadet på sofabordet - flankeret af den sort madonna, lysestager og gamle glas med blomster fra Orangeriet. Herfra kan jeg så nyde synet alt imens jeg luner mig under tæpper og tænker på hvor sommertemperaturene bliver af. Vi drikker som sagt en del go kaffe - og gode drinks bliver det også til. I morgen er endnu en dag - og den bliver med garanti både god og super hyggelig og sjov. 


*SUMMER - I´M WATING FOR YOU*

5 kommentarer:

  1. Er der noget bedre end at finde en god plads i sin stue og så sidde lige så stille og glæde sig over nogen smukke "sager" Fortsat god ferie

    SvarSlet
  2. Hej Susan! Sikke dejlige ting du har fået lagt til din "skattekiste" - jeg elsker også at snuse rundt på loppemarkeder, mange gange får man jo også flashbacks til barndommen - nyd sommerferien selvom vejret driller - I har jo et smukt orangeri I kan søge ly i hvis der kommer en byge :-)
    Mange bygehilsner fra nordjylland

    SvarSlet
  3. Åhh så mycket fina saker...gillar färgen på sifonen, den är nog inte så vanlig. Ja man har lite saker som man inte "kan leva utan" hi hi!
    Ha en fin tisdag!
    Kram från Titti

    SvarSlet
  4. Hvor er det smukke sager du har fundet, du har jo næse for den slags fine ting. Vi håber snart at i også får sommer sol og varmegrader.
    Kram fra Linda

    SvarSlet
  5. Hej, Virkelig søde hyggelige og smukke smukke ting du har fundet ... og placeret så de bare stråler endnu mere
    Skønt!
    God weekend

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.