mandag den 28. marts 2016

Vores indkøb......

Som lovet kommer her det guld som vi havde med hjem fra vores skønne tur til butikken Rathjens Depot i det nordtyske. 

Lad mig lige nævne at jeg kunne have tømt butikken for både det ene og det andet lækre møbel og diverse andet guld. Men i erkendelse af at vores hus er ganske småt, må jeg vælge de få ting ud som jeg virkelig ikke kan leve uden. Derfor er mit shoppinggen altid begrænset af "lidt men godt".

Here we goes....


Min søde mand har udviklet en mindre passion for god whisky og rom. En passion som har hjembragt gode og utroligt flotte flasker til huset, og da whiskyskabet jo er til whisky, så måtte der jo findes på noget andet til hans rom. Det tog ikke min veninde Sanne og jeg lang tid at blive enige om at dette lille bord var perfekt til formålet, og jo - min mand var heller ikke svær at overtale.


Bordet har det fineste lille "rækværk" og vi kunne straks se at ideen om et "bar-bord" sagtens kunne kombineres med indretning og den stil som vi godt kan li. Det har masser af patina, men som alt andet i butikken var det helt rent og pænt. Og det er et unikt møbel som vi aldrig er stødt på før - og som tilmed er intet mindre end perfekt i vores lille stue. Ihhh hvor var det bare et godt fund :-)

Nåååe ja - et par af flaskerne var vel også fra dén side af grænsen.


Jeg har jo en svaghed for glas i blå og grønne farver. De der helt lyse farver som bliver så fine når lyset skinner igennem dem. Derfor måtte jeg bare eje det store gamle glas her, lige om de gamle franske sylteglas. 


Nyanskaffelserne står nu og pryder vores vindueskarm i stuen, og giver et forfriskende nyt pust. Foråret bliver unægteligt lidt smukkere, når solens stråler rammer det grønne glas inden de bliver kastet videre ind i stuen. Og så er det jo bare helt perfekt at magnolien står i blomst. 




På vores badeværelse står nu denne fine lille krukke med låg. Den var bare SÅ fint og kaldte nærmest på mig. Den er helt perfekt til mine smykker, og gør det godt i min "makeover" af rummet. Mere af den slags tak :-)


Gamle fajancekrukker er også noget jeg har kigget efter noget tid. De er både fine og lidt rå på samme tid, og som potteskjulere og vaser elsker jeg dem særligt meget.


Jeg var heldig at finde to af dem hos Rathjens depot, og selvfølgelig skulle de med hjem :-)


Jeg håber I har haft en dejlig og hyggelig påske allesammen. Her har dagene stået på både arbejde, projekter og masser af ting som er kommet fra hånden. Familiefrokoster og hygge er det også blevet til, men mest af alt så har vi nydt at have tid til at nå så meget.


* SPRING TIME *

5 kommentarer:

  1. åh ja det var sandelige fine sager I fik jer med hjem. Ja jeg kan godt forstå at du faldt for bordet, og at det var så anvendeligt i forhold til mandens flasker var rigtig godt. Det hele passer jo bare sammen som om de er skabt til hinanden - spejlene, den franske stage, de fine flasker og lidt indtrykket er bare lækkert.

    Ja grønne flasker er så flot både nu og senere, de skaber som en god stemning når solens lys går igennem, og de franske flasker er søde, dem har jeg ikke set før.

    Kan sandelig godt forstå at det lille låg beholder nærmest sprang i armene på dig, jeg ville heller ikke kunne undvære det, specielt også til smykker passer det fint.

    Tak for at du ville dele dine fine billeder af de fine skatte du har fået dig hjem
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
  2. så gøy å få se
    alle skattene dine

    og at alle har en plass i huset

    kos deg
    klem Eli:)

    SvarSlet
  3. nej hvor hyggeligt at se dine indkøb, og det lille bord er da bare så nejs. Men der mangler vist en pap-haremis :-) :-) :-)

    SvarSlet
  4. Det er nogle skønne ting i har fået, dejligt når det hele går op i en større enhed.

    SvarSlet
  5. Det er nogle skønne ting du har med hjem fra det nordtyske, dejligt med et sted hvor man finder noget "nyt" som man ikke lige finder på ethvert gadehjørne:-)
    Jo tak min påske var perfekt.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.