lørdag den 22. august 2015

Gamle franske kaffeskåle

I formiddags havde én af byens skønne butikker arrangeret loppemarked på det gamle Nytorv. Butikken Lidengård har mange fine ting, og blandet andet har de vist stort set alt fra Jeanne d'Arc Living. En fin lille butik, og en stil som jeg ofte finder noget som jeg godt kan li´. Torvet foran butikken er under ombygning, og derfor er bilerne nu ikke dominerende. Et lille marked med ting som passer "i stilen" var en rigtig god ide, og vi tog lille Sarpa med på loppetur. 


Jeg faldt for de fine gamle kaffeskåle her fra Frankrig. En rigtig god pris og de skønneste farver. Jeg har en ting med de skåle - jeg elsker dem. Desværre er de farver og modeller som jeg slet ikke kan modstå oftest også lidt pebrede. Ja - så er jeg ikke hurtig nok ved tasterne, og de er som regel solgt når jeg får mig taget sammen. Men disse her - de er et godt fund  :-)


Ja - de blå og grønlige farver kan jeg ikke modstå, og de gamle blå "Mason- jars" som også står i køkkenet er også ret nye. Følte mig heldig da jeg fandt flere på én gang - og jeg nyder nu at se den fine grønne farve i vores køkken hver gang jeg kommer forbi.
Èt af glassene er fyldt med mandler. Det står lige dér midt i det hele... for dem spiser vi hver dag.


Min ynglings morgenmad, eller mellemmåltid er nemlig Skyr med vanille, mandler og bærsovs. Det smager fantastisk, mætter godt og er tilmed i den sunde ende. I dag fik vi også ny forsyning af bærsovsen i hus igen. Lidt fjollet - men vanen byder at dét bare er det bedste. Så de nye skåle blev indviet med maner :-) Og det var slet ikke så ringe sådan en lidt doven lørdag i den varme have.


* Har du noget du bare elsker.... gamle "fund" - planter - eller måske en ynglings morgenmad? * 

1 kommentar:

  1. Sikke nogle lækre skåle - og jeg er altså også lidt vild med formene der står i baggrunden ;0)
    Kender godt det med ikke at være hurtigt nok ved tasterne..jeg skal lige tænke lidt over det og så er de væk! Men engang imellem lykkes det - og det er dejligt..

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.