onsdag den 6. maj 2015

Smukt havedrøm

Udsigten fra soveværelset denne morgen var både smukt og opløftende. Vores magnolie har efter gårsdagens vilde regn, stadig de fleste af sine blomster intakt, og det fantaske morgenlys gjorde bare dér dér magiske ved farverne. 


Træet har fået godt fat, og jeg elsker hvor prangende det er blevet. 7 år har det stået på sin plads, og for hvert år elsker jeg det mere og mere. Farven på blomsterne er så fin og elegant, og sammen med den sarte lysegrønne farve som bladene bidrager med - så er det den perfekte havedrøm.


En anden have som også har en masse smukt at byde på er Tante Grøn´s have på Mors. Snart åbner de havelågen for besøgende igen, og jeg ved det fantasiske farveflor af blandt andet tulipaner vil byde de glade havegæster velkommen.

Oplevelserne vi selv har haft i netop denne have gør et stort indtryk på mig. Her har drømme og planer fået "gødning", og her har vi lært at sætte pris på haveliv - og livet.

Desværre er det ikke sikkert vi selv kommer til Mors i dette forår - men jeg ved at alle andre der gør, vil få en ganske særlig haveoplevelse med sig hjem.

Du kan se mere på Tante Grøn´s hjemmeside HER

11 kommentarer:

  1. Waw så mange blomster - hvor smukt :-)

    SvarSlet
  2. Åh, helt eventyrligt

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - lidt prinsesseagtigt :-)
      Havehilsner Susan

      Slet
  3. Kære Susan Magnolierne er bare noget helt særligt! Jeg er enig med Eva med bloggen Evigglade i at disse bør plantes mere i det offentlige rum. Sikke en skat. Mine er desværre ved at afblomstre. Men fik et tredie på blomstermarked i Lyngby, en Magnolie Sieboldi. Glæder mig til dens smukke åkande blomster. Kh Tina

    SvarSlet
  4. Så otroligt vackert...oj oj...någon gång i mitt ska jag äga ett själv!
    Härliga bilder också!
    Varm vårkram,
    Titti

    SvarSlet
  5. Glæder mig til at min magnolie engang bliver lige så smuk. Det er en drøm uden lige.

    SvarSlet
  6. SÅ heldig du er som har et magnoliatre i din hage! Magnoliablomstringen er noe HELT spesielt!

    SvarSlet
  7. Smuk, smuk, smuk....Mine taber de hvide blomsterblade i øjeblikket, der kommer nogen ordentlige vindpust....men vi ved det jo... det skønne varer ikke ved, så det er med at nyde øjeblikket.... som med så meget andet.

    SvarSlet
  8. Så smukt! Drømmer om en magen til, har bare ikke fundet pladsen til det endnu.

    SvarSlet
  9. Hej Susan.Magnolie er bare noget særligt.................og skønt syn fra dit soveværelse.
    Er det en Susan som dig?
    For sådan en har jeg jo.................og den drysser også lige nu.
    Rigtig god aften knus Jette..............som desværre ikke skal til det nordlige Danmark i år.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.