torsdag den 26. februar 2015

Mirabeller i blomst


Søndag var en sjælden flot dag. Det er længe siden vi har haft så meget lys - og den blå himmel strålede om kap med mit humør. Mirabellegrene som søde venner havde sakset til os står i blomst og i den skarpe sol blev de nærmest helt selvlysende. 


Jeg vidste det blev en god dag - og synet i vindueskarmen gjorde det kun bedre. 


Jeg bliver vist nød til at finde ud af hvor jeg selv kan finde mirabeller her i nærheden. De er simpelthen for fine. Tænk at have den luksus at kunne plukke løs... til alle vaser og krukker... ja også dem i orangeriet. 


De dufter virkelig fint. Ikke overvældede og "for meget" ..... bare sådan ganske lidt og fint. Foråret fornægter sig ikke... synet og duften gør godt... rigtig godt endda. 


I dag har jeg været i orangeriet.... bare lige en halv time på sengen i formiddags imens solen stadig var gavmild med varmen. Sikke en lettende oplevelse at nyde synet af den blå himmel og fuglene der myldrede rundt  Snart er jeg klar til at tage fat igen.... og så skal der ske ikke mindre end 1000 ting derude. Jeg glæder mig til at få foråret helt ind under neglene. 


Men indtil da.. så nyder jeg foråret inde fra stuen :-) Helt stille og roligt.... og tålmodigt.


*Smil*

8 kommentarer:

  1. Smukkere end smukt - og rigtig god bedring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er virkelig smukke.
      Tak for din hilsen... det skal nok blive bedre igen.
      KNUS

      Slet
  2. Hej Susan.Mirabelgrenene er bare SÅ smukke og poetiske som de står der og lyser op.
    Er lige kommet ind fra haven.....................og vi har det smukkeste solskinsvejr.
    Håber du snart er på højkant igen,så du rigtig kan nyde din dejlige have.
    Knus Jette

    SvarSlet
  3. Smukt:-)
    Henter lige nogle ind i morgen formiddag, for det smitter da....

    SvarSlet
  4. Ja Mirabelle grene er skønne. Du må holde øje med læbælter og den slags, hvis du kommer ud og køre når de blomstrer, så du ved hvor du kan finde dem næste år.
    Hilsen Rita

    SvarSlet
  5. Hvor er de smukke dine grene Susan..:o) Dejligt du kom lidt ud i orangeriet i dag, det er så livgivende at sidde og mærke solen (det kan jeg jo tale med om nu :o)) og høte fuglende.
    Rigtig god bedring, godt at høre du har det bedre.
    Kram fra Linda

    SvarSlet
  6. Ja det ser da bare rigtig dejligt ud "så er det forår" eller næsten, vi bliver nød til at snyde lidt.
    God aften.
    Anita

    SvarSlet
  7. Mirabelleblomsterne er simpelthen så fine :-)
    Sidste år havde jeg drevet nogen frem lige efter nytår (grene jeg havde hentet hos noget familie), så det kan gøres rigtig tidligt.
    Jeg har plantet 3 mirabelletræer i læhegnet, så i løbet af få år, forventer jeg at kunne plukke grene i egen have :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.