søndag den 6. april 2014

Fine gamle ænder

Vi har fået ænder... Ja altså ikke den slags som går rundt på græsset og spiser snegle, men gamle lokkeænder i træ.


Jeg har længe drømt om sådan nogle ænder, eller en stor gammel gås - eller en smuk svane, men de er faktisk ikke så nemme at finde. Men jeg var heldig, og kom i kontakt med en rar dame som have op til flere af dem. Så skulle jeg jo bare vælge dem jeg helst ville have med mig hjem :-)


Jeg syntes de har sådan en særlig aura omkring sig...... Deres lidt "barnlige" udtryk får mig til at smile, og så elsker jeg hvordan tiden har givet dem masser af patina. Når ting er slidte og godt brugte - så får de en unik udstråling.


Nu har de indtaget vores vindueskarm, og de skuer ud over stuen. Den store madonna har måtte vige pladsen, men sikke meget lys som det også har givet. Nogen gange skal man "ryste posen" og bare prøve noget nyt. Fordi tingene altid - eller længe, har været på én måde betyder jo ikke, at de ikke kan være anderledes.


Og så... så lovede jeg jo også at vise hvad jeg ellers har været heldig med. Jeg har nemlig været så utrolig heldig at vinde endnu en give away - ja, så det passer altså ikke at man ikke kan have både held i spil og i kærlighed :-)
Det var bloggen "Indretning med farver" som havde lavet en give away, og præmien var en maling og voks fra Annie Sloan. Skønne produkter som jeg før har arbejdet med (du kan se mere HER), og jeg glæder mig til igen at komme igang med sådan et  projekt.


***
***

14 kommentarer:

  1. Orv nogen skønne ænder, de er ikke så nemme at finde mere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej de er ret skønne... jeg har ledt længe, også på meget bekostelige auktionssider.
      Men her var de... skønne og smuke.
      Mange hilsner Susan

      Slet
  2. De er bare så flotte..godt at vi fandt vores ænder hos AG...:-)
    Jeg kikker også på mine flere gange om dagen..:-)

    Hvor er du heldig i øjeblikket..med at vinde..både maling og bedste blogindlæg...men du fortjener det.:-)
    Lækker farve den Louis Blue.

    Glæder mig til at se hvor du vil placere de flotte krukker du har vundet..:-)

    Kæmpeknus fra Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      Ja - jeg er hammer heldig lige for tiden... det er vildt, og meget overvældende.
      Jeg følger bare med, og nyder det hele. Tusind tak for de søde ord.
      Farven er rigtig smuk og jeg er spændt på hvad jeg skal kaste mig over og male.
      Du kan tro jeg også glæder mig til at se krukkerne... jeg skal nok "vise frem" når de engang kommer :-)
      Skal vi også se dine ænder en gang Lisbeth ?
      Knus

      Slet
  3. Skønne ænder, kan også se dem for mig i en gamle balje i haven :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kunne jeg også Gitte. Men foreløbig er jeg så "forelsket" at de står til skue i stuen. Den ene har en hestesko under maven - netop for at give "lod" så den kan holde sig ret i vandet.
      Mange havehilsner Susan

      Slet
  4. Hvor er de fine, de gamle ænder - jeg har aldrig set mage, de er rigtig skønne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej de er slet ikke sådan at finde.. jeg er vild med dem.
      mange hilsner fra Susan

      Slet
  5. Sikke lykke tilsmiler dig for tiden, er det ikke herligt? Syntes det er så skønt når man endelig finder nogle af de ting, man har gået og drømt om længe - det kan være en helt velsignelse. Og godt ser det ud med ænderne i karmen.
    Må nu tilføje at jeg føler mig lidt ramt af din kommentar omkring at "ryste posen". Det er jeg bestemt ikke god til at gøre indendøre, så måske dette kunne give mig et skub i den rigtige retning. Tak for det.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo Heike - det er utrolig herligt :-)
      Jeg er jo ret vild med "jagten" - som jeg også fornemmer at du er, jagten på de rette og unikke ting. Men når det så lykkedes at finde de HELT rigtige ting - så er det virkelig skønt - velsignelse er en ret go beskrivelse :-)
      Selv tak... spændende om du får "rystet lidt" :-) Jeg skal selv tage mig i dét, og få det gjort, og det kan være svært at komme igang. Men når det så er gjort - så er det FEDT :-)
      Mange hilsner Susan

      Slet
  6. Kære Susan.

    Åååååååååh, de ænder er helt vidunderlige. Er dybt og inderligt forelsket i dem.
    Hvor er det en fantastisk lykke-stime, du er inde i for tiden. Jeg glæder mig sådan på dine vegne, bekårs ju ar wørt it:o)

    Hav en dejlig start på den nye uge.

    Knusogkram

    SvarSlet
    Svar
    1. En forelskelse i en gammel and... ja hvis man ikke lige vidste bedre, så ville det jo lyde ret underligt. Men det er det ikke - det er helt naturligt og ret selvfølgelig :-) Jeg kunne godt forestille mig sådan en and i jeres smukke glashus... det kunne være SÅ fint.
      Tusind tak for din hilsen.... Jeg glæder mig også, og nyder lykkestimen alt hvad jeg kan.
      Mange knus Susan

      Slet
  7. Disse endene var jo riktig sjarmerende! Har sett noen som har utstoppede svaner og ender, men slike i tre likte jeg mye bedre:-) En riktig fin og morsom pynt i vinduskarmen hos deg! Ønsker deg en riktig fin ny uke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er heller ikke så vild med de udstoppede - der er mange fine men de her er har en stor sjæl, men er slet ikke "spooky" som nogle udstoppede godt kan være.
      Også skøn uge til dig.
      Mange hilsner Susan

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.