onsdag den 19. marts 2014

Forår i vaser

Nogen gange kan jeg kigge på alle mine vaser og tænke "hvorfor har du så mange små?" Men på denne tid af året - så er det, at dét står helt klart.
Alle de små forårs bebudere er jo alle små. Korte stilke og små blomster hoveder - de passer perfekt i de små vaser.


Men selv om de er små - ja så små at man må plukke dem forsigtigt med kun to fingre, så har de stor udstråling. Ingen overser dem i haverne - for vi higer alle efter at de viser sig. Og nok ingen kan undgå at beundre deres form, farve og duft - for den er fantastisk.


Måske der endda er en mening med det...  Vi skal nyde de små blomster først, for kom de senere, så fik vi nok slet ikke få øje på dem. Lidt lige som krydret mad - man skal altid starte med dét som er mindst krydret først - ellers forsvinder dine smagsløg :-)


*Smil til foråret - også selv om den er lidt på standby*

12 kommentarer:

  1. Jamen, det er da præcis derfor at vi har mange små vaser :-) Tænk hvis man stod og manglede en vase til en buket vintergækker! Den slags må ikke ske! Og det gør det vist heller ikke - hverken for dig eller mig ;-)
    Knus

    SvarSlet
  2. Smiler:-D ja det er også som en appetitvækker, vidunderlige forår, og skønne billeder du har taget!
    Er også vældig glad for små vaser, der står næsten altid en, lige nu to, på badet med et lille et eller andet i, men også andre "særlige" steder;-) ha en god dag hilsner fra Anette

    SvarSlet
  3. Hej Susan
    Hvor ser det skønt ud, og de små vaser til havens mindste, er så vigtige her i foråret.
    Jeg har lige hentet en lille buket violer ind i går, og de dufter så skønt ;)

    SvarSlet
  4. Det kan du have ret i, jeg tror heller ikke, vi ville lægge mærke til dem, hvis de kom sammen med roser og pæoner og at det andet storblomstrende.
    Jeg har ikke mange små vaser, men det ser fint ud hos dig.

    SvarSlet
  5. Hvor har du ret af hensyn til de små blomster :o)
    Jeg tog også en lille vase i brug i dag - til de første anemoner fra skoven <3

    PS. Hvis det er rod det du har - hvad kalder man det så når bunkerne er 4 gange større som de er her på matriklen...? ;o)

    Stort knus.

    SvarSlet
  6. Hej Susan
    Du har virkelig flotte vaser. Jeg vil også give dig ret i, at det er meget godt, at de kommer nu. Så behøves de ikke konkurrere med sommerens blomster. I år har jeg nydt forårsvæksterne mere end tidligere pga det milde vejr.
    Mange hilsner Laleh

    SvarSlet
  7. Jeg vil smile til foråret søde Susan og smilet bliver endnu bredere over synet af dine skønne buketter ;0)
    Knus Dorthe

    SvarSlet
  8. Dejlige billeder. Små vaser til forårsblomster er et must.

    SvarSlet
  9. Hej Susan.Er vild med dine små fine vaser..........skønne farver.
    Bruger meget de små vaser når jeg dækker bord til gæster.
    Sætter flere på en lille bakke.
    Håber vejret i morgen lever op til det lovede..............og er der ikke noget om at du har en fridag?...........så nyd den nu.Knus Jette

    SvarSlet
  10. Mange vaser i alle str., kan man slet ikke få nok af.... :0)

    SvarSlet
  11. Kære Susan.

    Du får også et smil af mig. Du får det, fordi du skriver så godt og indfølt. Fordi du tager fantaststiske billeder, fordi du har god stil og fordi du er dig:o)
    Dejlige dejlige små forårsbebudere i de skønneste vaser.

    Knus og tanker

    SvarSlet
  12. Har også et væld af små vaser, men hvor er de skønne dine I de dus grønne farver.
    God weekend
    Kh Birgitte

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.