mandag den 24. december 2012

23. december

I dag er det den store "ande-dag". Juleænderne skal steges og pateres, så de er klar til imorgen - juleaften.


Sådan har vi altid gjort, og det fungerer rigtig fint. Anden smager himmelsk, og jeg får ikke så lang tid i køkkenet juleaftensdag. Jeg nægter at gå glip af alt hyggen i stuen dén dag....

Og der mangler ikke selskab i køkkenet når ænderne skal tilberedes.... mine tro hjælpere er lige i nærheden.


Og ellers glæder jeg mig, til jeg skal dække julebordet. Juledugen skal findes frem, stryges og pyntes. Jeg stod længe på grønttorvet igår og sorterede i granatæblerne. De skal bruges i bordpynten. Jeg ville have de 7 fineste - altså dem med intakt top, og den smukkeste farve. Ja, dem der skulle bruge dem til salater syntes vist jeg var underlig - eller træls. Men nu glæder jeg mig bare til at se hvordan jeg får dem brugt... det bliver så fint.

Jeg håber I får alle får en dejlig dag sammen med jeres familie.

*Rigtig god lille juleaftens dag*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.