søndag den 19. august 2012

Sommeraftener

Vi bruger – og nyder vores orangeri, hver dag. Men her i vores ferie har vi virkelig fået nydt aftenerne herude. Det er så skønt – og så utroligt hyggeligt.


Vi tænder stearinlys, og deres skær spejler sig så fint i glasset. Også pelargonierne som står så flot for tiden, lyser godt op. De er lige som små skyer i mørket…. Og så dufter de dejligt imens.


Gardinet som vi har i loftet, er ikke kun godt til at skærme for solen om dagen. Om aftenen, holder det lidt på varmen, og det reflekterer også det sparsomme lys. Drønhyggeligt – dét der det.


Så kan jeg sidde her og blogge…. Og min søde mand hygger sig i den gamle jern seng. To hunde omkring hans ben – og så lige den fine bog ”Hemmelige haver” som Dalby havde med til os. Så slapper vi af.

*Fortsat god søndag *

9 kommentarer:

  1. Hurra for August! Så behøver man ikke at sidde oppe til efter midnat for at nyde mørket i drivhuset. I aftes var helt fantastisk til drivhushygge. Jeg sad dog inde fra 20-22 for at følge Anne Hjarnvig og Anders Agger på Ærø.... Men fik gæster og inviterede på vin på terassen med stearinlys der og i drivhuset. Dét er sensommerhygge!
    Hvordan har du lavet gardiner?
    Jeg var så forhippet på mine planter i foråret, at jeg ikke fik sat noget op og nu er tomat, agurk og vin i vejen. Men jeg kan vel få tid til noget i vinter....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor lyder det også som en hyggelig aften du har haft Fru Skipper....
      Gardiner.. måske skulle jeg vise dét i et indlæg en dag? Men jeg kan fortælle at det er den nemme måde.. Købt i IKEA - og rettet til. Mere følger om den sag :-)
      Fortsat god aften
      Susan

      Slet
  2. Det ser da bare utrolig dejligt ud!!

    SvarSlet
  3. Hvor ser det bare så skønt ud - vil selv så gerne have et lille orangeri - er det jonior orangeriet fra pavillon danmark ?? Hilsen
    H.C

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej H.C.
      Du har helt ret - det er nemlig et Junior Orangeri fra Pavillon Danmark :-)Vi er ret vilde med den hyggeligt og lidt romantiske og klassiske stemning det har - og så er det utroligt som det giver en god fornemmelse af plads med den lille "karnap". Og så er det jo til at købe for penge...
      Mange hilsner fra Susan

      Slet
  4. Wauw hvor ser det bare hyggeligt ud....der kommer vel heller ikke så mange myg,
    Her gad jeg da godt sidde og lave indlæg til min blog..eller drikke kaffe eller.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg kan love at det er det skønneste sted at sidde og hygge.. om det så er med sin familie, sin pc eller noget helt andet.. Ren luksus. Og det er også lidt synd og skam at gå inden døre her om sommeren... og det er jo ikke nødvendigt mere :-)
      Hilsen Susan

      Slet
  5. Sikke nogle fantastiske stemningsfulde billeder, kan lige forstille mig hvor meget i nyder det:o)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.