søndag den 1. juli 2012

Helles have

Her følger endnu et afsnit om vores besøg hos Helle Nørby. Denne gang om Helles have.


Helles have er vild og smuk - meget frodig og ikke minds afslappet i sit udtryk. Hvad jeg vil kalde en skøn og ubekymret have - og sådan én som jeg rigtig godt kunne tænke mig.


Planterne stod side om side, og havde ikke ladet sig gå på af den massive regn der var kommet. Desværre havde pæoerne ikke kunne klare regnen, men der var stadig masser af farve og indtryk.


Haven var selvfølgelig prydet af den smukke keramik som Helle laver, og det var rigtig fint at se tingene iblandt alt det grønne.


Her over er det et havebord som er beklædt med flotte klinker i sarte farver. Den passede sååå fint sammen med den lyslilla stedmoder i krukken.


Og her.... et helt vidunderligt plantebord, som da vist kan give enhver grønne fingre. Se lige de fine guldsmede på bordpladen - dém kan jeg jo ikke stå for.


Der var en dejlig stemning i haven. En afslappet stemning som indbød til at nyde en kop kaffe og.... ja til at nyde at være der.


Ellers kunne man jo gå på jagt efter de fine keramik sten, rundt på stierne.....


Jeg bliver ved at tænke, at det bare er det fineste. Blade der er regnet ned over dem fra planterne - og jorden der er skyllet ind over kanterne. Og alligevel er de super smukke.


Den åbne have og butik, var en del af Haveselskabets arrangement "Havefestival".
En tilbagevendende begivenhed hvor man kan besøg over 300 haver landet over.

Ja - jeg indrømmer gerne, at jeg ikke havde hørt om det før. Men mon ikke vi kan finde på at drage ud i sommerlandet næste år igen, i vores søgen efter "Havefestivitas" :-)


Vi havde ihvertfald en skøn tur til Helle Nørby, og vi vil da kun anbefale jer at kigge forbi hos hende engang.

Helle Nørby har både en hjemmeside, en blog og en side på Face Book.

Og vi vil da stadig gerne høre om en masse skønne butikker og steder som du syntes vi skal besøg når vi kommer til Fyn. Vi har fået flere gode ideer til steder med planter og blomster.... og rigtig mange tak for dem. Men hvis vi skal shoppe skønne ting til hjemmet - i fransk/svensk/dansk-landstil. Hvor skal vi så kigge forbi?

7 kommentarer:

  1. Dejlige billeder, sikke en skøn have. Jeg er også helt vild med hendes keramik - på et eller andet tidspunkt MÅ jeg bare finde "plads" til et par sten eller flere!! Der er masser af skønne loppemarkeder på Fyn , men jeg kan ikke lige hjælpe med en god butik. Men skal I på havetur, er "Den frodige Have" i Aarup et besøg værd, De Japanske Haver er super flotte, og der et et utal af private haver, der har skilte ude med åben have. Så bare en tur ud i det blå ;-)

    SvarSlet
  2. av av av det der sommerfugle-blomstre-klatrestativ, det var lige noget for mig - jeg vil bøje det i neon for overgartneren, hir hir

    SvarSlet
  3. Uhmmm... hvor er der mange lækre detaljer, kan godt forstå du er vild med guldsmedene. Plantebordet er jeg til gengæld helt tosset med, vil gå langt for at få fingrene i sådan et... ;o)

    SvarSlet
  4. Kære Tulle, Sussi, Fru Friis og ikke mindst Susan, jeg bliver da bare SÅ glad over al den ros og anderkendelse:) jeg tror aldrig der er nogen før der i den grad har fået øje på og værdsat alle detaljerne i min have, min keramik og sammenhængen mellem haven og keramikken, så Tak Susan fordi du sætter ord og billeder på.
    ja Sussi, sommrrfuglen et så fin, jeg er superglad for den købte den på Ledreborg sidste år, så vidt jeg husket hed det www.jernsmeden.dk sjovt i hæfter her ved kskkelbordene, for jeg fik 2 bestillinger i weekenden. den ene på et bord, og den anden på ksklerne, så ville de selv lave stellet og montere kaklerne, god idé! det bliver det meget billiger af: kh Helle

    SvarSlet
  5. Heisann:)
    Slik en nyyyydelig og harmonisk hage, og slike deilige blomster:))

    Sommerklem Marianne

    SvarSlet
  6. Hvor ser det dejligt ud på alle billederne. Jeg ville aldrig nænne at hælde jord på det smukke plantebord, men jeg ville meget gerne eje et. Dog er mit første mål at eje en eller to af de smukke klinker:)

    SvarSlet
  7. ......skønne skønne billeder Susan fra en fantastisk harmonisk og kunstnerisk have. Guldsmedekaklerne er helt fantastiske.

    Pas på når du kommer til fyn igen.....fristelserne er mange og drikker du af vandet kommer du til at snakke fynsk i 45 min ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.