torsdag den 16. juni 2011

Klematis på vej... og en Dompap som allerede er flyttet ind.

Nu vælter det ned med vand uden for.....
Men det skal vi jo ikke klage over vel? Græsset elsker det jo, og der kommer masser af vand i mit zinkkar ved Orangeriets nedløbsrør. Vand fra oven er godt - og gratis :-)
Men jeg ville nu gerne ha lidt sommer her i weekenden.... vi har fødselsdag at fejre, og selv om vi kan sidde under glas i Orangeriet, så ville lidt sol og varme da være dejligt.


Og gad vide hvor vores venner Hr og Fru Dompap sidder lige nu? De er blevet fast inventar i vores have - og vi nyder dem i fulde drag. De er her hver dag, og de går enten rundt på plænen og plukker frø af vores ukrudt, eller sidder og nipper til nogle af blomsterne i bedene. Herligt. Jeg elsker deres små specielle lyde, og selv om vi måske ikke kan se dem - så kan de altid høres.

Flere af vore klematis står lige på spring. Heldigvis kan de godt tåle regnen. Det bliver så fint når de springer ud. Plukkede også endnu en favn fuld pæoner og roser ind idag - når de nu alligevel havde udsigt til at blive ødelagt af regnen.

3 kommentarer:

  1. Ja, jeg skal love for vi bliver velsignet med vand fra oven i dag......krydser sammen med dig fingre for week-enden ;0)

    Skønt med nye logerende......de er så smukke sådanne Dompap.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  2. Hvor hyggeligt med dompappen, den er så smuk.
    Det lover sandelig også godt med din clematis.
    Ha' en dejlig fødselsdagsweek-end. :o)

    SvarSlet
  3. Det er så hyggeligt med alle dyrene i haven. Hvor er den sød din dompap. Den tror jeg aldrig at jeg har haft hér.
    Jeg nyder alle de små mejse-børn for øjeblikket, mens de nyder mine bladlus :-D
    God fødselsdag-weekend til jer.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.