søndag den 24. april 2011

Orangeriet er færdigt......

Så kom den store dag..... Orangeriet stod færdig med glas fredag aften, og igår og idag har vi ordnet de sidste detajler på huset.


Da først der var kommet glas i huset, rykkede stole og borde hurtigt ind. Lørdag kom den flotte gamle jernseng frem, ligesom citrustræet, som havde ventet, siden jeg fik det i fødselsdags gave i januar. Både seng og træ kommer til sin ret i huset.... det er så fint, og med til at skabe den helt rette stemning herude.

Ja herude...... for hvor ellers skulle man sidde, når man "blogger", end midt i alt det grønne - og midt i sit Orangeri ?


Vores hunde Lukla og Sherpa har også fundet ud af, at et Orangeri er en herlig ting. Lukla især nyder at ligge i sengen og kigge ud over haven. Og Sherpa har vist allerde fundet sig en plads lige ved døren.


Orangeriet virker allerede som en helt naturlig del af haven, og vi er godt tilfredse med stedet hvor vi placerede det. Bygget "ind under" det gamle æbletræ, virker det som om at det altid har stået der, og det giver et utroligt harmonisk indtryk. 



Også kigget fra terrassen, syntes vi er rigtig godt. Orangeriet skærmer lidt af, og det gør at vi nu har fået lidt mere gårdhave stemning. 


Og middagsluren..... den kan vist ikke blive bedre end her :-)

Nu er der så tilbage af ordne lidt på fliserne, lave bede foran Orangeriet, og lidt belægning med marksten. Det bliver spændende......

Nyd den sidste dag i Påsken i morgen....


3 kommentarer:

  1. Hvor er det blevet fint, og så flot I allerede har fået indrettet det med jernseng og det hele. Min kusine havde lovet os en gammel jernseng som hun troede hun havde stående i sit kælderrum, men da det så kom til stykket havde hun smidt den ud. Hvor uheldig kan man være? :)
    Jeg håber at finde én på et senere tidspunkt.
    I kommer til at bo i jeres nye orangeri er jeg sikker på.

    SvarSlet
  2. Hej

    Tak for linket. Hvor er det bare flot. Jeg er da bare en lille smule misundelig :-)
    Jeg tror, jeg vil prøve ta sætte en på min ønskeseddel til min fødsels dag :-)

    Hav en dejlig aften
    Birgitte

    SvarSlet
  3. Wouw! For et lækkert hus! Det kan jeg sandelig godt forstå at I allerede nyder, og hvor er det herligt når man også er fuldt tilfreds med placeringen. Det bliver da helt fantastisk når alt det grønne også flytter ind. Tillykke med det :o)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.